- cross-posted to:
- linux@programming.dev
- linux@lemmy.ml
- cross-posted to:
- linux@programming.dev
- linux@lemmy.ml
Jag är egentligen en Unix-skeptiker eftersom jag tycker att principerna om någon sorts legolåda-design och flera skal ovanpå varandra verkar extremt svåra att överföra på grafiska system och leder till en usel användarupplevelse. Därför har jag länge haft ögonen på BeOS, ett modernt multimedia-OS som är 90-tal på det sättet som Unix är 60-tal och Windows är 80-tal.
Det finns en fri implementation av BeOS som är hyfsat pålitlig, Haiku, men den lider av dåligt hårdvarustöd. Nu håller några på att återimplementera BeOS via Haiku ovanpå Linux, som ju har mycket bättre drivrutinsstöd. Det är fortfarande extremt tidigt, men de gör imponerande framsteg.
You must log in or # to comment.

