Jag har skrivit ett blogginlägg där jag listar ett gäng e-posttjänster som inte drivs av övervakningskapitalister. Vad använder ni för e-post?

    • Anders_SA
      link
      fedilink
      Svenska
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Nej det är de inte. Det är ett schweiziskt företag som ägs av en stiftelse. Bolaget och stiftelsen grundades av anställda på CERN.

      https://proton.me/sv/about

      Däremot har VD:n gjort en del märkliga uttalanden. Men. De har inte gett nåt stöd eller några pengar till Trump.